:: Niezależne Forum Pielęgniarek i Położnych ::

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina

Regulamin forum

1. To jest wyłącznie forum pielęgniarek i położnych.
2. Wyłączną odpowiedzialność za treść wypowiedzi ponosi jej autor.
3. Treść wypowiedzi nie może naruszać przepisów prawa.

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: kontrakty pielęgniarskie
PostWysłany: 12 Mar 2009 21:40 

Dołączenie: 12 Mar 2009 21:32
Jestem pielęgniarką instrumentariuszką, obecnie zatrudniona w ramach umowy o pracę, ale zastanawiam się nad przejściem na kontrakt, tyle tylko, że moja wiedza dotycząca tej formy zatrudnienia jest żadna. Byłabym wdzięczna za każdą informację dotyczącą plusów i minusów tej formy pracy, od czego zacząć, kolejne kroki. Dodam, że mam licencjat, kurs kwalifikacyjny z pielęgniarstwa operacyjnego i 43 lata. :?:

Temat postu: Re: kontrakty pielęgniarskie
PostWysłany: 12 Mar 2009 22:16 
Administrator

Dołączenie: 26 Lis 2008 19:32
Rozumiem przez słowo kontrakt sytuację w której otwierasz własną działalność gospodarczą i podpisujesz umowę z dyrektorem szpitala.

Plusy:
pieniądze, pieniądze, pieniądze

ale
sama płacisz ZUS, Ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie OC itd

minusy:
krótko mówiąc tracisz wszystkie prawa pracownicze,

Musisz bardzo uważać na to co jest w umowie np sprawa urlopu, wynagrodzenia, odpowiedzialności materialnej, odpowiedzialności cywilnej itp.
Po upływie okresu obowiązywania umowy dyrektor nie ma żadnego obowiązku jej przedłużyć

Ze względu na wysokie koszty pracy w Polsce zaproponowana przez dyrekcję suma może się wydać oszołamiająca - jeśli zapłacisz minimalna składkę ubezpieczeniową, lecz wtedy możesz w przypadku choroby zostać bez środków do życia.

Pojedyncza osoba jest słabym partnerem dla ZOZ-u i trudno jej wynegocjować dobre warunki.Ale jeżeli np. wszystkie instrumentariuszki założą firmę to ich pozycja negocjacyjna rośnie.

PostWysłany: 13 Mar 2009 13:13